jphoto

Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Jenny - 4 juni 2011 18:52

Idag har jag startat denna blogg och jag hoppas innerligen att det ska bli något med den. T.ex lite mer än tio läsare? Men, vi får se ^^ 

Mest så startade jag denna blogg eftersom jag har en lust att visa världen mina bilder. Vill visa att trots att jag kanske inte alltid tar standardbilder så finns det ändå något vackert i det. Bilder måste faktiskt inte bestå av de tre gyllene reglerna.


Just nu så är jag som sagt i Frankrike och när jag var på besök i Sverige över påsken så lämnade jag min kamera kvar. Ett beslut som jag ångrar bittert just nu...


Men, som tur är så kommer mina föräldrar till Frankrike på torsdag och tillsammans med dom hänger såklart min älskade kamera! På lördag ska vi även bila till Luxemburg, en stad/land som jag aldrig varit tidigare så på måndag så hoppas jag på att kunna visa er många vackra bilder från Frankrike, Luxemburg och Tyskland!


Innan dess kommer jag tyvärr inte hinna uppdatera särskilt eftersom jag bor på internat och jag måste packa ihop allt (en packning för ett år, ganska mycket ändå x)) och förbereda resan hem. 


Men jag hoppas att vi syns på måndag, då jag förhoppningsvis uppdaterar igen med massa bilder!


Hade bra!

Av Jenny - 4 juni 2011 18:47

Så, lite om mig kanske.


Heter Jenny Ekholm och är arton år gammal. Har fotat sedan jag gick i sexan tror jag... köpte då en liten sony kompaktkamera som jag älskade otroligt mycket. 2009 dog den av en konstig anledning och sommaren 2009 fick jag chansen att köpa en ny kamera och valde då att köpa en Sony A300. 

Med den kamera fotar jag allt möjligt men favoriterna är väl djur, makro, porträtt och natur. 


Jag har egna djur i form av hästar, hundar, katt, höns och undulater. Älskar att fota mina egna djur fast samtidigt så längtar jag efter att få fota andras djur också.


Jag befinner mig just nu i Frankrike som utbytesstudent. Har varit här sedan september förra året och snart blir det att åka hem igen. 

Av Jenny - 4 juni 2011 11:30

Så, vad fotar jag med då? Jo:


Sony A300 Min älskling som jag köpte juni 2009. Den funkar super och jag är jätte nöjd med köpet, dock så känner jag kanske att den börjar bli lite liten för mig och jag funderar på att köpa en a55, men pengarna finns inte än så tills dess fotar jag glatt med min Asta som jag döpt henne till ^^


Sony 18-70 f3.5-5.6 Kitobjektivet som jag fick till Asta. Funkar som mitt allroundobjektiv när jag t.ex är ute och reser eller bara ska ta lite slarviga bilder. 


Minolta 80-200 f4.5-6 Ett objektiv som jag använder när jag t.ex fotar hästar. Detta objektiv funkar super och jag har även tagit fina närbilder med det. 


Sony 50 f1.8 Mitt enda fasta objektiv som jag trivs super med! Perfekt för att ta porträtt med och den skapar väldigt fin bokeh. 


Close up filter +4

Stativ Hama 125 cm

Makrotub

Fjärrutlösare Hama

Presentation

Hej! Heter Jenny och älskar att fota. Har inte inriktat mig något något speciellt utan fotar allt som kommer i min väg. Välkommen hit!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards